Rabu, 10 Ogos 2011

surat cinta dari nenner

1- Emas: Harga emas dijangka akan mencecah sehingga $2500 satu oz. nenner berpendapat untuk mencecah dua ribu lima ratus dollar bagi satu ounce perlu ambil masa yang panjang. pada tulisan ini ditulis.harga emas semasa adalah berada pada paras $1,741 bagi satu oz. ini bermakna kenaikan sebanyak 50% dari harga sekarang. harga emas akan meningkat naik kerana para pelabur memilih untuk membeli emas disebbabkan keadaan ekonomi US yang semakin parah dan hampir tergolek-dog masuk gaung.



2- duit hijau/dollar: ada dua pendapat. satu mengatakan duit hijau akan semakin jatuh. dan lagi satu tidak ketahui kemana akan hilang nya duit hijau. Nenner bersurah - dunia akan tersekat kerana amerika, samada amerika akan menjadi ttiga A, dua A, ataupun tiada A langsung. bagaimana dengan EURO? ianya masih kabur dan tiada indikator yang menyokong EURO akan mengantikan duit hijau.


3- minyak mentah: pada 5/julai/2011 harga minyak mentah dunia adalah $86.50 setong. pada hari isnin sahaja harga minyak mentah menjadi semakin teruk dan jatuh sehingga hari ini ($82.20). ini adalah berita baik kepada dunia dan pengguna. jangan silap! harga minyak mentah yang turun tidak akan menguntungkan mereka kerana apa yang berlaku sekarang adalah kerana permintaan minyak mentah yang rendah dan perlahan.

sumber: pusat penyelidikan charles nenner


nota.
siapa charles nenner?
charles nenner pernah berkerja di-goldman sachs selama 10 tahun
salah seorang yang glamor dalam analisa teknikal.


adakah surat cinta dari nenner ini betul?
kita tunggu dan lihat. 


Tiada ulasan:

Catat Ulasan